Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 120 av 1685

Forskning och utveckling kategorier

Med rätt läxa blir skolarbetet mer rättvist

2023-01-11
Att utforma en läxa är ett designarbete som kräver att läraren funderar på läxan inför, under och efter att den är gjord. Jöran Petersson, docent i matematikens didaktik vid Malmö universitet, är en av forskarna bakom en ny rapport om hur läxor fungerar.
Forskning och utveckling kategorier

What exactly is ‘neurodiversity?’ Using accurate language about disability matters in schools

2023-01-10
The connection between language and meaning has been well established. The language we use is directly related to the way we view and treat others. Inclusive language is imperative to achieve equitable change, grounded in human rights and social justice, writes Michael Baker PhD Candidate & Sessional Lecturer, Faculty of Education, University of Manitoba.
Forskning och utveckling kategorier

Helicopter teaching? How using student feedback can help with that

2023-01-10
Student-centered learning is now a common phrase in education, but what does it look like? How can teachers who are accustomed to being in charge start to share power with students? These were some of the questions that led Miriam Plotinsky to write her book, “Teach More, Hover Less: How to Stop Micromanaging Your Secondary Classroom.”