Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 103 av 1683

Forskning och utveckling kategorier

Ny möjlighet för studenter att påverka universitetets utbildningar

2023-02-22
"Från grundskolan och gymnasiet är vi inskolade i att det finns en läroplan. Som student kan du vara med och påverka," säger Max Vermunt. Han och läraren Johanna Björklund bjuder in studenter till en workshop – som är startskottet för ett nytt projekt som ska göra det enklare för studenter att påverka.

Universitet och högskolor - Högskolenybörjare 2021/22 och doktorandnybörjare 2020/21 efter föräldrarnas utbildningsnivå

2023-02-21
Kompetensförsörjning har blivit ett allt större problem i flera av Fyrbodals kommuner, inte minst inom branscher där högskoleutbildning krävs. Rapport från Universitetskanslersämbetet visar att utbildningsnivån varierar stort mellan kommunerna i Fyrbodal. (pdf)

Using iPads for the social communication and emotional regulation of autistic pupils: an exploration of key stakeholders' perspectives and practices

2023-02-21
Little research has focused on the implementation of iPad practices in real contexts and the identification of relevant challenges and enablers. This work explored practices relating to using iPads for autistic pupils' social communication (SC) and emotional regulation (ER) based on key stakeholders' perspectives.
Forskning och utveckling kategorier

Business as the new doxa in education? An analysis of edu-business events in Finland

2023-02-21
The trend towards seeing education as a commodity and part of a global industry has transformed the field of education. We argue that these transformations are reducing the autonomy of the field of education as it has incorporated business rhetoric, logic and practice. We examine this through an analysis of discursive formations manifested in two major international edu-business events in Finland – Dare to Learn and XcitED.
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor

Has Peak PISA passed? An investigation of interest in International Large-Scale Assessments across countries and over time

2023-02-21
International Large-Scale Assessments (ILSAs) have had significant impact on education policy across the globe. But has interest in ILSAs now started to wane? This paper presents new evidence on this issue, exploring how the amount of attention three major ILSAs receive compares across countries, between studies and over time.