Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

“Own work” in primary school – A teaching and learning practice in the context of administration and control

Publicerad:2012-06-12
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

What picture of schoolwork do we obtain if we take a close look at everyday classroom activities and consider what students and teachers do and say about them? This is the basic focus of the study reported here which examines a teaching and learning practice called “own work” (eget arbete) in the context of primary classroom settings in a Swedish comprehensive school. One theoretical assumption is that knowledge is integrated into situated practices and thus relative to context. Data were collected by means of observations and tape-recorded discussions between the teacher and individual students. Students’ responsibility for making effective use of time, achieving much and finishing what they had planned was emphasised. The activities the participants engaged in and how the participants looked upon successful work and learning are discussed as being contingent on certain administrative and controlling functions of the institution.

Författare: Kerstin Bergqvist

“Own work” in primary school – A teaching and learning practice in the context of administration and control

Education Inquiry, vol 3, 2/2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev