Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Online Gaming and Embodied Subjectivities

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
The article introduces a set of methods that have been used to explore the richness of the social world around women’s relations to online gaming. It uses critical psychological notions of subjectivities and relationalities to argue for an approach to gaming as an embodied social practice, which takes place within a complex of relations that operate together to produce women as (non-)gaming subjects. Methods are developed to investigate this view of gaming, and findings from a pilot study are presented within three themes: firstly, the place of guilt, pain and other emotionality in the experience of gaming, secondly, the impact of breakdown and interruption in terms of crashing machines, inadequate Internet connections and availability of games and game-time, and thirdly, the role of significant others in how games are experienced. Författare: Louise Madden Online Gaming and Embodied Subjectivities: Methods to Reach Women’s Social Story of GamingHuman IT Nummer 10.1
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026