Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Online Gaming and Embodied Subjectivities

Publicerad: 2009-09-09
Uppdaterad: 2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent: Ebba Reinolf

The article introduces a set of methods that have been used to explore the richness of the social world around women’s relations to online gaming. It uses critical psychological notions of subjectivities and relationalities to argue for an approach to gaming as an embodied social practice, which takes place within a complex of relations that operate together to produce women as (non-)gaming subjects. Methods are developed to investigate this view of gaming, and findings from a pilot study are presented within three themes: firstly, the place of guilt, pain and other emotionality in the experience of gaming, secondly, the impact of breakdown and interruption in terms of crashing machines, inadequate Internet connections and availability of games and game-time, and thirdly, the role of significant others in how games are experienced.

Författare: Louise Madden

Online Gaming and Embodied Subjectivities: Methods to Reach Women’s Social Story of Gaming

Human IT Nummer 10.1

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

När leken inte fungerar

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
19 maj – 23 jun