Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Neoliberal teacher preparation: Conceptualising a response in the US borderlands

Publicerad:2013-02-14
Uppdaterad:2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent:Moa Duvarci Engman

The current era of neoliberal capitalism has witnessed the domination of public education by business interests which openly promote the spirit of competition among schools, educators and students through a policy of high stakes accountability for immediately measurable educational outcomes. In the USA, this policy proposes to make teacher educator programmes accountable for the impact of their programme completers on student achievement, namely standardised test scores. Consequently, some programmes have begun to rethink their practices in an effort to avoid negative sanctions. Unfortunately, little empirical evidence of improvement is available to teacher educators, particularly those committed to the preparation of working class Mexican-origin bilingual education teachers who are victims of a weak K-12 public school system. Drawing on various sources from the research literature, this paper describes the creation of a context-specific signature border pedagogy aimed at preparing effective bilingual teachers in a majority Latino public university in the South Texas Borderlands.

Författare: Michael D. Guerrero & Peter Farruggio

Neoliberal teacher preparation: Conceptualising a response in the US borderlands

Education Inquiry, Volume 3, No. 4, December 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev