Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Neoliberal teacher preparation: Conceptualising a response in the US borderlands

Publicerad: 2013-02-14
Uppdaterad: 2023-09-03
Moa Duvarci Engman
Skribent: Moa Duvarci Engman

The current era of neoliberal capitalism has witnessed the domination of public education by business interests which openly promote the spirit of competition among schools, educators and students through a policy of high stakes accountability for immediately measurable educational outcomes. In the USA, this policy proposes to make teacher educator programmes accountable for the impact of their programme completers on student achievement, namely standardised test scores. Consequently, some programmes have begun to rethink their practices in an effort to avoid negative sanctions. Unfortunately, little empirical evidence of improvement is available to teacher educators, particularly those committed to the preparation of working class Mexican-origin bilingual education teachers who are victims of a weak K-12 public school system. Drawing on various sources from the research literature, this paper describes the creation of a context-specific signature border pedagogy aimed at preparing effective bilingual teachers in a majority Latino public university in the South Texas Borderlands.

Författare: Michael D. Guerrero & Peter Farruggio

Neoliberal teacher preparation: Conceptualising a response in the US borderlands

Education Inquiry, Volume 3, No. 4, December 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Juridik

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i juridik! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg för att utvecklas i din yrkesroll. Delta på plats 29 april eller via webben 6–27 maj.
Läs mer och boka
Gy–Vux
29 apr
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Från och med juli 2025 kommer skrivelserna om fysisk aktivitet och rörelse i förskolans läroplan att stärkas. Ta del av en föreläsning som presenterar forskningen bakom beslutet, och utveckla din förståelse för fysisk aktivitet, rörelse och motorisk träning i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun