Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Multimodal texts in kindergarten rooms

Publicerad:2012-09-18
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller

This article provides an overview of the results of our project “The Kindergarten Room: A Multimodal Pedagogical Text”. Our major initiative was to investigate what the multimodal texts in kindergarten represent and the extent to which they reflect and provide attributions to the children’s activities. In addition, we wanted to investigate whether kindergarten walls and floors can be called ‘pedagogical texts’, and the extent to which texts on walls and floors establish a particular text culture. The study is being carried out in Norway.

Författare: Astrid Granly & Eva Maagerø

Multimodal texts in kindergarten rooms

Education Inquiry Volume 3, No. 3, September 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev