Mind the gap! Creating a community between teacher-actors and toddler-spectators in a performative event
This article is based on an inquiry into the framing of artistic effects in space and addresses the interactions between two-year-old children and adult performers. I discuss how the traditional communication gap between actor and audience can be surmounted. My study is a crossover between performance art and drama pedagogy, which I describe as an interactive scenic playground. I will discuss how toddlers can be active participants in performance art by employing the materials and actions used by skilled kindergarten teachers. Specifically, these include clearly expressing expected intentions, bodily behaviours and social interactions.
Författare: Anne Lise Nordbø
Stockholm
Skolbibliotek
Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning
Folk- och världsmusik
Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025