Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Mind the gap! Creating a community between teacher-actors and toddler-spectators in a performative event

Publicerad:2012-09-17
Uppdaterad:2023-09-03
John Miller
Skribent:John Miller

This article is based on an inquiry into the framing of artistic effects in space and addresses the interactions between two-year-old children and adult performers. I discuss how the traditional communication gap between actor and audience can be surmounted. My study is a crossover between performance art and drama pedagogy, which I describe as an interactive scenic playground. I will discuss how toddlers can be active participants in performance art by employing the materials and actions used by skilled kindergarten teachers. Specifically, these include clearly expressing expected intentions, bodily behaviours and social interactions.

Författare: Anne Lise Nordbø

Mind the gap! Creating a community between teacher-actors and toddler-spectators in a performative event

Educational Inquiry Volume 3, No. 3, September 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev