Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Literary Prosumers: Young People’s Reading and Writing in a New Media Landscape

Publicerad:2010-02-25
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

The production of culture is today a matter of ‘user generated content’ and young people are vital participants as ‘prosumers’, i.e. both producers and consumers, of cultural products. Among other things, they are busy creating fan works (stories, pictures, films) based on already published material. Using the genre fan fiction as a point of departure, this article explores the drivers behind net communities organised around fan culture and argues that fan fiction sites can in many aspects be regarded as informal learning settings. By turning to the rhetoric principle of imitatio, the article shows how in the collective interactive processes between readers and writers such fans develop literacies and construct gendered identities.

Författare: Christina Olin-Scheller coh Patrik Wikström

Literary Prosumers: Young People’s Reading and Writing in a New Media Landscape

Education Inquiry 1/2010

 

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev