Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Learning-Practice: The Ghosts in the Education Machine

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

The ghosts of this paper refer to the ways in which diverse practices and learning styles coincide in particular frames. This article will combine the philosophy of mind with educational poststructuralism to generate an informed approach to understand learning-practice. This combinational analysis rests on certain principles and focus points such as: 1) Language plays a crucial role in the orchestration of practice; 2) Learning cannot be separated from its contextual instantiations; 3) The conjunction learning-practice is meaningless without a discussion about the language of practice and the learning context. This approach called learning-practice will be furnished with an example taken from research into vocational education and the learning of an orchestra. This example will act as an experimental field to test the principles and focus points of learning-practice. The research field also acts to examine the coherence and cogency of the philosophy of education that we may draw from this perspective that strategically deploys ideas taken from Ludwig Wittgenstein, Gilles Deleuze & Félix Guattari and Gilbert Ryle.

Författare: David R Cole och Paul Hager

Learning-Practice: The Ghosts in the Education Machine

Education Inquiry 1/2010

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev