Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Läroboksrevision 1947-1952

Publicerad:2011-03-21
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

In this article, I focus on connections between textbook revision forums between 1947 and 1952. I examine the interrelations between the textbook activities of UNESCO, the World Movement of Trade Unions, the international historian conferences in Speyer and two Franco-German co-operation projects. I thus try to understand how these interrelations impacted on the development of each of these forums and on textbook revision in general. I argue that the revision projects were not just embedded within a diplomatic and institutional framework but also in a set of relations that closely linked them, irrespective of their institutional and ideological foundations. Further, I propose to conceive of textbook revision not as an entirely fragmented mosaic of bilateral and multilateral projects, but as a more or less coherent transnational field.

Författare: Romain Faure

Connections in the History of Textbook Revision, 1947–1952

Education Inquiry 1/2011

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev