Hoppa till sidinnehåll
Internationellt

Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education program

Publicerad: 2022-03-16
Uppdaterad: 2023-09-03
John Miller
Skribent: John Miller

The COVID-19 pandemic forced universities to engage in a transformation regarding how education is provided. The pandemic led to education being pushed in a new direction regarding digital practices. This paper discusses the implications related to this transformation by asking the following research question: After being subjected to the imposed and extensive use of online education due to the pandemic, what implications can be found when we examine pre-service teachers’ digital competence and attitudes towards and use of digital technology? This study is based on data from Norwegian pre- service teachers in their third year of an early childhood education program.

Författare: Siri Sollied Madsen och Steinar Thorvaldsen

Implications of the imposed and extensive use of online education in an early childhood education program

Nordisk barnehageforskning (NBF) Vol 19 nr 1 (2022)

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

När leken inte fungerar

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
19 maj – 23 jun