Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Immersed, but How?

Publicerad:2009-09-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

The success of any computer game, be it recreational or educational, is dependent on the engagement of the player during the first and subsequent interactions. A literature search on desired game characteristics results in varied opinions, but they all suggest that the success of a game is increased when the immersive characteristics of that game grab the attention of the player. They state that when immersion occurs, in the sense of losing track of time through the complete focus on the task at hand, the game motivates the player to repeatedly engage in play. This type of motivation has been described as flow. The concept of flow can be used to identify which computer games foster the persistent re-engagement of the player and eye-tracking technology can be utilized to verify player immersion. The analysis here, however, shows that unless the game also scaffolds the player’s abilities, this immersion will be lost and the game will fail. The player’s abilities are incremented in a recursive loop, illustrated in a model. The scaffolded level of skill requirement is what creates the immersion and the player’s desire to engage. The research described in this article also presents a game flow evaluation matrix for analysing player immersion, prototyped on a newly developed commercial game, and validated against market perceptions of the same game upon release.

Författare: Paul Pivec och Maja Pivec

Immersed, but How? That Is the Question

Human IT nummer 10.1

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev