Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

ICT as a tool for collaboration in the classroom

Publicerad:2011-02-24
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

This paper presents data and results from a study on collaboration and self-directed learning in two second year-classes in a Danish school. Learners at ages eight and nine use interactive screens as a learning tool, and more than 150 hours of video data have been collected from the classrooms over a period of ten months. Through detailed inspection of video data, patterns of interaction and ways of collaborating are analysed. Analyses show that the participation patterns of the young learners are crucial to their learning outcome, and also that the role and actions of the teacher are decisive factors in the successful employment of this specific learning design. This paper presents examples of detailed analyses of parts of the data material. Among other things, findings include that collaboration between learners have gender issues, and that addressing topics such as collaborative and communicative skills require careful pre-teaching planning and classroom-observations by the teachers in charge.

Författare: Jacob Davidsen och Marianne Georgsen

ICT as a tool for collaboration in the classroom – challenges and lessons learned

Designs for Learning 3/2010

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev