Hoppa till sidinnehåll

Hvilket barn? Om barneliv, barnehage og utvikling

Publicerad: 2012-02-09
Uppdaterad: 2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent: Ebba Reinolf

Public discussions about day care more or less explicitly refer to models about children’s development. My argument is that the field of Early Childhood Education does need understandings offered by the discipline of developmental psychology, but that the hegemonic ones strongly restrict ways of talking about what is going on at the day care institutions, and what day care means to the participants, included parents and other caretakers. A more context sensitive and meaning making oriented version of developmental psychology is presented, and em- pirical examples are used to demonstrate how this way of understanding children widens up ways of talking about day care: as an arena for children’s participation, as a link in parents’ chain of care for their child, and as a meeting point for diversity.

Författare: Agnes Andenæs

Hvilket barn? Om barneliv, barnehage og utvikling

Nordisk barnehageforskning Vol 5, 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun