Hoppa till sidinnehåll

Hvilket barn? Om barneliv, barnehage og utvikling

Publicerad:2012-02-09
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

Public discussions about day care more or less explicitly refer to models about children’s development. My argument is that the field of Early Childhood Education does need understandings offered by the discipline of developmental psychology, but that the hegemonic ones strongly restrict ways of talking about what is going on at the day care institutions, and what day care means to the participants, included parents and other caretakers. A more context sensitive and meaning making oriented version of developmental psychology is presented, and em- pirical examples are used to demonstrate how this way of understanding children widens up ways of talking about day care: as an arena for children’s participation, as a link in parents’ chain of care for their child, and as a meeting point for diversity.

Författare: Agnes Andenæs

Hvilket barn? Om barneliv, barnehage og utvikling

Nordisk barnehageforskning Vol 5, 2012

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Bild

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i bild i grundskolan! Ta del av aktuell forskning och praktiska exempel som kan inspirera och utveckla dig i din yrkesroll. Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen.
Läs mer och boka
Åk F–9
24–25 sep
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev