Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Globaliserad utbildningspolitik

Publicerad: 2011-06-16
Uppdaterad: 2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent: Ebba Reinolf

New public management and the neo-liberal principles that sustain it have driven performance agendas in government across Europe and beyond. This has produced a loss of the traditional role of education in creating a coherent and persuasive collective myth of belonging, identity or purpose. This chapter discusses current developments in the policy technologies of performance management in England and Scotland in order to assess the continuing significance of “local” narratives in mediating global pressures for policy convergence. It compares the governing narratives that promote performance management in the two systems, concluding that self-evaluation is being installed successfully in Scotland where a Nationalist government has constructed a governing narrative that stresses collaboration and fairness, but England’s reliance on competitive individualism presents problems for the mobilisation of a persuasive governing project.

Författare: Jenny Ozga

Governing Narratives: “local” meanings and globalising education policy

Education Inquiry 2/2011

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun