Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Gaming as Actions

Publicerad: 2009-09-09
Uppdaterad: 2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent: Ebba Reinolf

The article presents an empirical study performed in the light of socio-cultural theories, emphasizing the usage of tools as a part of human learning. The aim was to explore what actions emerged in the interaction with, and were mediated by, the mobile educational computer game Agent O, when collaboratively played outdoors by 17 science students aged 15–16. Video recording was used to gather data. The outcome is a visual and written description of eight more prominent actions and sub-actions that occurred while gaming, including not only actions in direct connection to the actual gaming session, but also actions that emerged in the situation as a whole: the social practice within which the gaming took place. The gaming students came to act as a sort of student-gamer-performer hybrids, alternating between different roles. These and the other gaming actions seemed to have worked as a source of motivation for the students.

Författare: Elisabet M. Nilsson och Gunilla Svingby

Gaming as Actions: Students Playing a Mobile Educational Computer Game

Human IT Nummer 10.1

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

När leken inte fungerar

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
19 maj – 23 jun