Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

From Entrepreneurship to Entrepreneurial Education in Lower Secondary School: Pedagogising by Means of the Pedagogic Device

Publicerad:2016-02-10
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

This study is part of a school improvement programme on entrepreneurial education and investigates teachers’ understanding and transmission of entrepreneurial education in two Swedish lower secondary schools, through interviews and observations. Entrepreneurship is a well-established concept within capitalist society, but the interest here is to investigate the transmission of it into pedagogic discourse and communication. Bernstein’s concept of the pedagogic device is used to reason on the process of what happens, and why, when the concept of entrepreneurship is transformed into entrepreneurial education. The results indicate different understandings and connotations on a deeper level, and also show that transmission to colleagues and pupils faces a series of challenges. In practise, the findings show different approaches to entrepreneurial education among individual teachers, but also between schools. This can be explained by gaps in the transmitting process, but also by different school cultures and diverse forms of collegial collaboration, which may affect transmission among colleagues and thus the transmission to pupils. Pupils’ backgrounds may also have an impact on the differences.

Författare: Monika Diehl

From Entrepreneurship to Entrepreneurial Education in Lower Secondary School: Pedagogising by Means of the Pedagogic Device

Journal of Education and Training, vol 2, No 1 (2016)

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev