Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Fostering environmental knowledge

Publicerad: 2011-02-24
Uppdaterad: 2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent: Ebba Reinolf

In order to secure understanding of environmental issues, to promote behavioral change and to encourage environmental action, more and more educational practices support and provide environmental programs. This article explores the design of online learning resources created for teachers and students by the GreenLearning environmental education program. The topic is approached from a social semiotic perspective. I conduct a multimodal analysis of the knowledge processes and the knowledge selection types that characterize the GreenLearning environmental education program and its online discourse. The multimodal analysis aims at identifying what types of knowledge and knowledge processes are communicated. The impact of knowledge processes upon the transformation of learning’s forms and purposes, students’ roles and environment’s function is then examined. The analysis also aims to show how the new learning design addresses the expertise of multiliterate students allowing for diverse forms of engagement and interaction when fostering environmental knowledge and action.

Författare: Carmen Daniela Maier

Fostering environmental knowledge

Designs for Learning 3/2010

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Webbkonferens

Svenska som andraspråk

Välkommen till Skolportens webbfortbildning för dig som undervisar i svenska som andraspråk! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg till din undervisning. Se föreläsningarna när det passar dig mellan 13 okt och 3 nov.
Läs mer och boka
Åk F–Vux
13 okt – 3 nov
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun