Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Fostering environmental knowledge

Publicerad:2011-02-24
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

In order to secure understanding of environmental issues, to promote behavioral change and to encourage environmental action, more and more educational practices support and provide environmental programs. This article explores the design of online learning resources created for teachers and students by the GreenLearning environmental education program. The topic is approached from a social semiotic perspective. I conduct a multimodal analysis of the knowledge processes and the knowledge selection types that characterize the GreenLearning environmental education program and its online discourse. The multimodal analysis aims at identifying what types of knowledge and knowledge processes are communicated. The impact of knowledge processes upon the transformation of learning’s forms and purposes, students’ roles and environment’s function is then examined. The analysis also aims to show how the new learning design addresses the expertise of multiliterate students allowing for diverse forms of engagement and interaction when fostering environmental knowledge and action.

Författare: Carmen Daniela Maier

Fostering environmental knowledge

Designs for Learning 3/2010

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev