Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Förskolebarns bilder om skolan

Publicerad:2011-03-21
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf

This article reports reflections on a study addressing the role of a handmade picture in understanding pre-school children’s ideas about their future school context. How is it possible to handle communication by pictures dealt with in the framework of a general theory of signs to signify inquiry? The underlying aim of the study and related report are to deepen educational insights into drawing as communication, co-operation and discovery with meaning. This purpose will contribute to a deeper understanding of the role of picture breakdown and a semiotic modal-specific qualifying conversation within integrative pedagogy. Interviews, picture explication as well as the children’s and teachers’ comments are my empirical resources. The result features the children’s style and orientation to sign-mindedness, the pictures’ composition, and children’s discovery of the object with meaning and at the end a considered “figure of thought” from reconstruction the sign with a semio-cognitive potential.

Författare: Elisabet Malmström

Beyond the word, within the sign: Inquiry into pre-school children’s handmade pictures about schooling

Education Inquiry 1/2011

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Företagsekonomi

Välkommen till Skolportens fortbildning för dig som undervisar i företagsekonomi! Konferensen berör bland annat: Gy25 – vad ändras och varför?, att undervisa i företagsekonomi med ett brett hållbarhetsperspektiv, att kommunicera hållbarhet, undervisning i entreprenörskap – hur och varför? Delta på plats i Stockholm 21 november eller via webbkonferensen 28 november–20 december! Sommarerbjudande: 15% rabatt på din bokning när du anger rabattkod SOMMAR i bokningsformuläret!
Läs mer & boka
Åk 7–Vux
21 nov
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer & boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev