Transformational schools are those that adapt based on new research and tools and boost the "student creation of learning," according to Matthew Joseph, director of curriculum, instruction and assessment for Massachusetts' Leicester Public Schools. In this interview, he examines the qualities of transformational schools and how school leaders can achieve that status.
Despite having more tools than ever to communicate with each other -- from social media to email -- Jeremy Hyler, a middle-school English teacher in Michigan, says he notices that communication breakdowns among educators, parents and students are increasingly common. In this article, he shares how technology-based communication, where tone can often be misinterpreted, may…
Struktur är viktig i all undervisning – men det är särskilt viktigt när undervisningen sker på distans. Anna Åkerfeldt, projekt- och processledare på Ifous, har sammanställt tips och råd för dig som ska undervisa på distans.
With 850 million children worldwide shut out of schools, tech evangelists claim now is the time for AI education. But as the technology’s power grows, so too do the dangers that come with it.
När vuxenstuderande i Bergsjö fick svara på frågor om hur de upplevde studiemiljön förstod rektorn Lena Åslund Lööf hur deras upplevelser delvis hängde ihop med antalet avhopp och studieresultat.
Att lärare och skolledning gör allt som forskare, undervisningsråd och utvecklingsstrateger säger att man ska göra är ingen självklar väg till förbättrade elevresultat. Inte om det innebär implementering av redan färdiga koncept och utan egentlig delaktighet av de som berörs, skriver forskarna Anette Jahnke och Åsa Hirsh i en debattartikel.
NO-lärarna Eva Månsby och Eva Cederberg på S:t Petri skola i Malmö arbetar målmedvetet med språket i labbrapporter. Tanken är att träna eleverna på att använda ämnesspecifika begrepp inför gymnasiearbetet i årskurs tre.
Lärares planering av lektioner kan ha stor betydelse för elevers lärande. I en avhandling vid Göteborgs universitet har olika lektionsplaneringar för det matematiska begreppet derivata testats för att se vilken som är mest gynnsam för elevernas lärande.
As schools transition to online learning to curb the spread of the coronavirus, Luis Moreno, a modern foreign languages teacher who has taught in international schools in the UK and overseas, shares tips to help teachers teach remotely. In this commentary, Moreno suggests adopting cloud tools, exploring flipped learning and ensuring familiarity with the tools…
Schools in Finland have adopted phenomenon-based classes that include cross-curricular learning - an approach that considers that students will need to work in multidisciplinary teams in the future. Students between 7 and 16 years old are required to take at least one such course annually.