Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Undervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 4 av 110

Forskning och utveckling kategorier

Where is the ‘WIL’ in Work-integrated Learning Research?

18 september
Research often defines Work-integrated Learning (WIL) as an educational approach that provides students with work-based experiences. In this article, we argue that this approach definition of WIL is nonsensical and maintains a research terminology that fails to capture what WIL is, namely, a multidimensional learning phenomenon. Drawing on this argument, this article aims to explore…
Forskning och utveckling kategorier

Att utveckla flerspråkiga elevers ämneslitteracitet genom genrepedagogisk undervisning

10 september
I projektet Att utveckla flerspråkiga elevers ämneslitteracitet genom genrepedagogisk undervisning undersöktes genrepedagogikens potential att stärka ämneslitteracitet i samhälls- och naturorienterande ämnen och i svenskämnena bland flerspråkiga elever med svenska som andraspråk. (webb-tv)
1345110