Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Undervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 116

Forskning och utveckling kategorier

Forskningsutblick: Prioriteringar och didaktiska val i anpassad grundskola och anpassad gymnasieskola

Idag 11:38
Den här studien handlar om lärare i anpassad grundskola och anpassad gymnasieskola. Studien undersöker lärarnas pedagogiska prioriteringar för att möta de ökade kunskapskrav som finns på elever med intellektuell funktionsnedsättning (IF) och elevernas behov av att lära sig praktiska och estetiska färdigheter. 
Forskning och utveckling kategorier

Lärare avgörande för att virtuella labb ska leda till lärande

Idag 08:08
Virtuella labb kan underlätta elevers förståelse för experiments logik och förlopp tack vare att faktorer som exempelvis tid kan manipuleras. – Ett experiment som behöver två veckor eller längre på sig i verkligheten kan göras under en lektion virtuellt, säger Emma Edstrand som är universitetslektor i lärandemiljöer och digitalisering vid Högskolan i Halmstad.
Forskning och utveckling kategorier

Teaching approaches and language proficiency among teachers in English-medium education: exploring correlations and pedagogical implications

Igår 12:52
Whether teachers in English-medium instruction (EMI) contexts possess adequate English skills to teach in their disciplines is widely debated in internationalized higher education. From such debates emerges the assumption that EMI teachers’ approach to teaching is associated with their level of English proficiency; crucially, however, empirical evidence of such a connection is missing.
Forskning och utveckling kategorier

Assessing Students’ Multimodal Texts in the Subject of English: Synthesising Peers’ and Teachers’ Recognition of Semiotic Work

Igår 10:04
While learning activities and text production in language subjects typically include multiple forms of multimodal expression, assessment in the subjects continues to a great extent to depend on students’ written texts. As a contribution to an increasing call for alignment of curricular activities and assessment, this article explores an approach to assessment of upper secondary…
1 2 116