Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Specialpedagogik"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 19 av 202

Forskning och utveckling kategorier

Special Ed Leaders: Tech has proven beneficial post-pandemic

2022-05-13
The increased use of education technology for special education instruction has benefited some students, in part by helping families get more involved, according to Laurie VanderPloeg of the Council for Exceptional Children. Other experts say the use of technology in special education has helped students communicate with more ease.

Anpassningar för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

2022-05-11
Hur hanterar du utåtagerande beteenden, elevers olika behov av stöd och känslan av otillräcklighet? Se filmen om grundskolläraren Malins förändringsarbete i klassrummet, för att möta alla elevers behov av stöd. (webb-tv)

Autism, ADHD and school absence are risk factors for self-harm: new research

2022-05-03
Data linkage, assessing information from over 113,000 teenagers in South London, addresses important gaps in research on the mental health and socio-economic risk factors for self-harm.

Special education technology can allow inclusion, advances

2022-04-27
Approximately 13% of American public school students have special needs, such as speech-language issues and autism. Assistive technology can offer them new opportunities. Virtual learning and tools mean special-education students needn’t be separated from their classmates.

Språkutvecklande arbetssätt på fritidshem

2022-04-27
I en miniserie med rubriken Hela skoldagen räknas samtalar vi med verksamheter som gjort och gör insatser för att skapa trygghet och meningsfullhet under fritids, raster och skolmåltiden. Bra för alla elever och väldigt viktigt för elever med funktionsnedsättning. Medverkar gör lärarna Anna Jabin och Elin Wahlborg samt Monica Johansson Persson, SPSM. (webb-radio)
1181920202