Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Specialpedagogik"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 153 av 201

Forskning och utveckling kategorier

"Ifous välkomnar mer kunskap"

2015-04-14
I en debattartikel på SvD Brännpunkt framför Föräldranätverket Barn i Behov krav på en nationell utredning. Ifous välkomnar mer kunskap – både forskning och beprövad erfarenhet – på det här området, och det är just den vi försöker bidra till genom vårt forsknings- och utvecklingsprogram Inkluderande lärmiljöer.
Forskning och utveckling kategorier

6. Uppmuntra elever att tala högre

2015-04-10
Många blyga elever är rädda för att uppfattas som ”dåliga” av omgivningen. För att inte lärare och klasskompisar ska höra om de svarar fel, pratar de därför ofta tyst och snabbt. Det här är ett sätt att försöka kontrollera den obehagliga situationen och undvika negativa omdömen.
1152153154201