Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Relationer"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 4 av 7

Forskningsutblick: Att stötta socialt leksamspel mellan barn med vuxenledd och kamratbaserad intervention – en fallstudie i fyra förskolor

2023-02-15
Lek mellan barn är viktigt för att barn ska utvecklas socialt och må bra. I den här studien undersöker forskarna en lek- och samspelsintervention som genomfördes på fyra förskolor. Resultatet pekar mot att arbetssättet ökade delaktighet och engagemanget hos de barn som deltog i forskningsstudien.

”At worst it leads to madness” - A phenomenographic approach on how early childhood education professionals experience emotions in teamwork

2022-11-11
Teamwork is a key part of almost any person’s working life. At its best, teamwork embodies a good team spirit and increases employee well-being, but at its worst, a team is characterized by mistrust or competition between members where action and development is not possible. In this study we explored what types of emotions early childhood education professionals experience during teamwork.
Forskning och utveckling kategorier

What can educators do to incite lasting change? Build stronger relationships

2022-09-22
Creating a feedback loop instead of a top-down information flow and building strong relationships among students, teachers, administrators and parents, along with businesses and other community groups, are some of the changes leaders can make to improve the education system, according to educators and researchers at a recent Education Week forum. Administrators and teachers also…
13457