Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Matematik"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 14 av 48

Researchers looked at how early STEM stereotypes begin for kids. They found them every step of the way

2022-06-03
Stereotypes about gender in STEM start early and are often set by age 8, according to a study from researchers at the University of Houston and the University of Washington. Researchers found that girls' interest in STEM subjects was more of a factor than perceived ability in the subjects.
Forskning och utveckling kategorier

Educator’s view: The biggest equity issue in math is low expectations. From Origami to Super Mario and the Lebombo Bone, 3 ways to fix that

2022-05-06
Low expectations and a focus on deficits in math - from both students and schools - are the biggest obstacle to equity in the subject, Twana Young, vice president of curriculum and instruction at the Mind Research Institute, asserts in this commentary. Turning origami fun into a fractions lesson and embracing the "sometimes you take…
Forskning och utveckling kategorier

Går det att individualisera undervisningen i matematik med hjälp av blickspårning?

2022-03-29
En av de största utmaningarna inom skolan är att individualisera undervisningen för att möta alla elever på den nivå där de befinner sig. Osama Abbas är lärare på Elinebergsskolan i Helsingborg och initiativtagare till ett projekt där han vill undersöka om blickspårningsteknik kan hjälpa till med att bättre förstå elevers informationshämtning. Testet genomförs i ämnet…
113141548