Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Litteracitet"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 27 av 41

Forskning och utveckling kategorier

Scientific evidence on how to teach writing is slim

2019-11-06
Students' writing improves when they have step-by-step guides for writing in different genres as well as for grammar and punctuation, according to an analysis of 14 studies by researchers at Johns Hopkins University School of Education, plus researchers in Belgium and the UK. The researchers also found that successful writing instruction thrives in classrooms that…
Forskning och utveckling kategorier

4 keys to achieving reading proficiency

2019-11-06
There are several ways to help improve reading proficiency among students, suggests Laura Bemus, Title I funding specialist at Kids Read Now and assistant superintendent for Greenville City Schools. Bemus shares how her district found success by working on reading strategies, expanding the school day and year, engaging families and giving students access to books…
Forskning och utveckling kategorier

How to get the most out of a diverse classroom library

2019-11-05
Diverse classroom libraries serve as "windows and mirrors" for students to see themselves and learn about people different from them, writes Don Vu, an elementary-school principal. Vu shares ways educators can make the most of their diverse book collections, such as letting students compare and contrast themselves against the characters in books.

18 miljoner kronor till praktiknära skolforskning

2019-11-01
Skolforskningsinstitutet har beslutat att bevilja fyra skolforskningsprojekt bidrag på 18 miljoner kronor. Projekten genomförs inom grundskolan, gymnasieskolan och vuxenutbildningen. Projekten kommer bland annat att studera elevers skrivande, andraspråksutveckling och lässvårigheter i svenska samt problemlösning och svårigheter i matematik.
Forskning och utveckling kategorier

Läs med mig blir en bro mellan språken

2019-10-31
Pilevallens förskola i Malmö förgylls av böcker och läsmiljöer. Med projektet Läs med mig hittar både barnen och pedagogerna läsglädje. "Vi har blivit mycket modigare i vårt sätt att läsa med barnen, vi vågar prova arbetssätt som vi tidigare inte kopplat till läsning", säger Annika Otterhag, förste förskollärare på Pilevallen.
126272841