To get young kids to thrive in school, we need to do more than teach them how to read and write - we need to teach them how to manage their emotions, says educator Olympia Della Flora. (webb-tv)
På höstlovet föreläste Amanda Hartman, från Teachers College Reading and Writing Project, för lärare inom Göteborgs Stad. Temat var språk och identitet. Amanda Hartman menar att lärare kan stärka elever att tro på sig själva och sin förmåga i läs- och skrivundervisningen.
Raising kids to love reading often comes down to forming habits, family norms and intrinsic motivation. A lot of it starts by parents modeling their own love of books.
Students' writing improves when they have step-by-step guides for writing in different genres as well as for grammar and punctuation, according to an analysis of 14 studies by researchers at Johns Hopkins University School of Education, plus researchers in Belgium and the UK. The researchers also found that successful writing instruction thrives in classrooms that…
There are several ways to help improve reading proficiency among students, suggests Laura Bemus, Title I funding specialist at Kids Read Now and assistant superintendent for Greenville City Schools. Bemus shares how her district found success by working on reading strategies, expanding the school day and year, engaging families and giving students access to books…
Diverse classroom libraries serve as "windows and mirrors" for students to see themselves and learn about people different from them, writes Don Vu, an elementary-school principal. Vu shares ways educators can make the most of their diverse book collections, such as letting students compare and contrast themselves against the characters in books.
Skolforskningsinstitutet har beslutat att bevilja fyra skolforskningsprojekt bidrag på 18 miljoner kronor. Projekten genomförs inom grundskolan, gymnasieskolan och vuxenutbildningen. Projekten kommer bland annat att studera elevers skrivande, andraspråksutveckling och lässvårigheter i svenska samt problemlösning och svårigheter i matematik.
Pilevallens förskola i Malmö förgylls av böcker och läsmiljöer. Med projektet Läs med mig hittar både barnen och pedagogerna läsglädje. "Vi har blivit mycket modigare i vårt sätt att läsa med barnen, vi vågar prova arbetssätt som vi tidigare inte kopplat till läsning", säger Annika Otterhag, förste förskollärare på Pilevallen.