Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Litteracitet"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 22 av 42

Forskning och utveckling kategorier

When young readers get stuck

2020-11-25
There's an art - and science - to providing prompts for young readers when they struggle. Professor Nell Duke draws on research into how children learn to read to advise teachers on how to best prompt early readers who get stuck on a word. Read her strategies in Educational Leadership.
Forskning och utveckling kategorier

Common ground between literacy and mathematics

2020-11-20
Though people often ponder the real-world utility of math concepts, educator Carol Buckley points to filling gas tanks, preparing food and checking the weather as ways math serves people daily. Buckley highlights the many parallels in the way students learn math and reading to illustrate that the supposedly distinct subjects actually are complementary to everyday…
Forskning och utveckling kategorier

Läsning för långsiktigt lärande

2020-11-20
Mellersta Förstadsskolans kollegiala fortbildningsinsats med läscoacher fortsätter – och nu ska vårdnadshavarna involveras än mer. "Vi lyfter att man ska låta sitt barn öva läsförståelse med hjälp av lässtrategier. Självklart för oss som jobbar med det, men inte för de som inte befinner sig i skolans värld", säger Ulrika Wirgin, biträdande rektor.
Forskning och utveckling kategorier

Skolstudion : Är handskrivningen på utdöende?

2020-11-19
Hur anpassar vi skrivandet till en digital värld utan att förlora den taktila inlärningens fördelar? Och vilka är de långsiktiga konsekvenserna av minskad användning av finmotorik i händerna? Jenny Reichwald diskuterar med gästerna Victoria Johansson, universitetslektor i Lund, Hans Presto, bildlärare, och Martin Johansson, grundskolelärare. (webb-tv)

‘My biggest challenge and my biggest fear:’ Teaching kids how to read remotely during the pandemic

2020-11-12
Teaching students to read has always been a challenge, but educators say teaching the skill remotely presents additional obstacles. Matt Cooper Borkenhagen, a language researcher and graduate student in psychology at the University of Wisconsin at Madison, says reading is an "intrinsically complex" skill, cautioning that even the best strategies often rely on in-person learning,…
121222342