Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Ledarskap"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 43 av 45

Forskning och utveckling kategorier

Rätten till ett eget rum

2018-01-29
Hur stort är egentligen en skolledares handlingsutrymme? Mycket större än de flesta tror, menar seniorprofessor Gunnar Berg. Statsvetaren Maria Jarl, däremot, poängterar att man aldrig kan frigöra sig från det politiska systemet.
Forskning och utveckling kategorier

What will drive digital leadership in 2018?

2018-01-18
Digital leaders in higher education need to eliminate "'last century' thinking" and convoluted processes if they want to attract students and spark growth on their campuses, asserts Samuel Conn of the nonprofit technology consortium NJEdge. Conn outlines three areas where leaders need to focus their change efforts, including personalized instruction and data security.
Forskning och utveckling kategorier

Introduktionsperioden

2018-01-11
Kunniga och engagerade lärare och förskollärare gör skillnad i en framgångsrik skola och förskola. Genom en introduktionsperiod med mentor får nyanställda lärare och förskollärare en bra start.
Forskning och utveckling kategorier

Six things principals are thinking when they get pitched edtech

2017-11-07
When school principals listen to pitches about the latest classroom technology from education-technology companies, some questions they have focus on the benefits of the technology and how to pay for it, writes California elementary-school principal Sara Shenkan-Rich. Principals are seeking partners in edtech ventures, not just salespeople, she notes in this commentary.
Forskning och utveckling kategorier

Teachers need leader support to learn new tech

2017-11-02
Teachers need to feel like they can make mistakes when adopting new technology and still be supported by administrative leaders, Colorado high-school teacher Laura Ray writes. School districts can help teachers by offering weekend training, peer support and video tutorials, she suggests in this commentary.