Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Ledarskap"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 32 av 44

Forskning och utveckling kategorier

A stable principal is key to school improvement

2019-09-27
School improvement relies on stable leadership and positive school culture, among other factors, according to MGT, a management company that oversees schools in a Colorado district. Principal Deana Valadez-Barnes, who joined her school three years ago after a period of leadership turnover, says in her first meeting with parents she was asked what made her…
Forskning och utveckling kategorier

Survey shows principals are trusted, respected

2019-09-24
School principals are key, respected authority figures in their communities, according to a Pew Research Center survey of more than 10,600 adults that show principals as the most trusted to be ethical and responsible. Findings also show that more than 80% of those surveyed say they believe principals care about students.
Forskning och utveckling kategorier

How school leaders can promote district diversity, integration

2019-09-18
Four strategies can help school leaders promote diversity and integration in their districts, write Patrick Finley and Damon McCord, co-principals of the Metropolitan Expeditionary Learning School in Queens, N.Y. In this commentary, they outline the tactics, including reaching out to stakeholders and building a school around the whole child.
Forskning och utveckling kategorier

Tillit som ersättning för uppföljning

2019-09-04
Boken Tillit – en ledningsfilosofi för offentlig sektor är avsedd att fungera som en introduktion till problemområdet med lättillgängliga och tydliga exempel på hur tillit som styrmodell skulle kunna ersätta åtminstone delar av dagens omfattande uppföljningsapparat. Boken balanserar klokt mellan professionernas krav på att själva få bestämma över resursernas användning och allmänhetens dito på rättssäkerhet…
Forskning och utveckling kategorier

Ledarskap i förskolan – utmaning och möjlighet

2019-08-30
”I din bransch sticker man inte gärna upp huvudet. Då blir man halshuggen direkt.” De orden inleder Martina Lundströms bok Den synliga förskolan. Hur förfärliga orden än var för henne att höra ligger det något i dem, menar hon: ”Att tänka nytt, tro på och åstadkomma förändring i förskolan har visat sig fruktansvärt svårt.”
131323344