Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Ledarskap"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 28 av 44

Forskning och utveckling kategorier

Leading with joy: The influential role of a principal

2020-01-23
The role of the principal has often been compared to "drinking from a fire hose," "wearing many hats," or "putting out fires." While those characteristics may be true at times, William L. Sterrett and Sabrina Hill-Black argue that principals are uniquely poised to nourish a learning climate by enabling innovation, collaboration, and growth.
Forskning och utveckling kategorier

PAX för arbetsro

2020-01-21
Jag har funderat mycket på detta med att anpassa för eleverna i skolan. Nu senast var det en intressant diskussion på twitter om vilka extra anpassningar elever får i klassrummet och varför det kan vara problematiskt. Jag har sedan jag blev rektor svängt mycket i den frågan och numera tänker jag att det inte alls…
Forskning och utveckling kategorier

Ledarens betydelse – en kulturell arkitekt

2020-01-13
En av ledarens viktigaste roll är att vara en visionsbärare! Ledaren sätter ord på varför organisationen finns. Varför man gör det man gör, vad allt hårt arbete ska leda till och vad som ska ha hänt när vi är i mål? Vad längtar ledaren efter att få se? Vad strävar ledaren efter och vilka medel…
Forskning och utveckling kategorier

Use 6 leadership pillars to empower teachers

2020-01-09
There are six leadership pillars that help principals support teachers and encourage the development of positive school cultures, according to Evan Robb, a middle-school principal in Virginia. In this article, Robb shares how to use six pillars -- including vision, trust and relationships -- to help build success among students and staff.
Forskning och utveckling kategorier

Seeing their strengths

2019-12-16
It's time for educators to ditch deficit-based thinking and instead focus on the strengths of immigrant students, writes Jessica Lander in this month's Educational Leadership. Here, she provides several concrete strategies teachers and schools can use to honor immigrant students' assets, while still providing rigorous English language instruction.
127282944