Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Ledarskap"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 2 av 47

En skola för alla skapade framgång

19 februari
Ökad integration kräver aktiva skolledare, menar Stefan Lund, professor i pedagogik vid Stockholms universitet. Han leder forskningsprojektet ”Att ta skolan i egna händer” som handlar om kommuner och skolor där man aktivt försöker hantera skolsegregation och bristande likvärdighet mellan skolor.
Forskning och utveckling kategorier

Förskolan som ensemble Om metaforer för ökad förståelse av rektors pedagogiska ledarskap.

11 februari
While research on pedagogical leadership usually starts from an ideal idea of what this form of leadership might be, or from governing documents, in this article we add to the understanding of how preschool principals themselves comprehend, practice, and develop their pedagogical leadership. (pdf)

Strategy as learning in a crisis situation in education: is there evidence of identity as a core component of strategy as learning in schools?

11 februari
Since the Covid-19 pandemic struck, schools across the world closed, either periodically or over a considerable time. The OECD reports that during this period, globally, over 1.2 billion children were out of the classroom. As a result, schools moved part or all of their curriculum online, teaching remotely via digital platforms. Evidence suggests that for…
1 2 3 47