Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Läsning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 6 av 29

Forskning och utveckling kategorier

Rebrand reading for your reluctant readers

2023-05-04
Teachers can engage reluctant readers by approaching reading as an opportunity to get away and acting as students' travel agents, writes Kelly Owens, a literacy interventionist and veteran educator. In this article, Owens shares strategies to help avoid having students view reading as a chore, such as establishing a reading routine and encouraging students to…
Forskning och utveckling kategorier

Så kan du stärka elevers läsning

2023-03-27
Här hittar du filmer som ger dig stöd och inspiration för ditt läsfrämjande arbete. Filmerna lyfter olika perspektiv på hur du kan stärka elevers läsintresse och förmåga att läsa och förstå olika texter. Du hittar också reflektionsfrågor och länkar till fördjupande artiklar.

Kids understand more from books than screens, but that’s not always the case

2023-03-16
Most teacher use a combination of print and screen versions of texts in the classroom, according to an Education Week survey. While some studies point to better reading comprehension when students read in print, the research is nuanced, with Virginia Clinton-Lisell, an associate professor of educational psychology.

Finländska daghemsbarn får lyssna på högläsning oftare än sina nordiska grannar

2023-03-08
Nordiska daghemsbarn får ofta lyssna på sagor men kunde få fler möjligheter att experimentera med skriftspråket. Det visar en studie utförd av forskare vid bland annat Åbo Akademi bland nordiska lärare inom småbarnspedagogik som också tyder på att tidiga läs- och skrivaktiviteter oftast är oplanerade och att sättet lärarna ordnar högläsning på skiljer sig mellan…
Forskning och utveckling kategorier

Read-aloud and writing practices in Nordic preschools

2023-03-01
Preschool teachers’ read-aloud and writing practices were investigated using a questionnaire about how activities were planned and organized, and what their purpose was. The results indicate that early literacy practices were not planned systematically. Most of the preschool teachers (77%) reported having storybook read-alouds at least three times per week.
156729