More school districts are adding mental health days into their calendars, with 65 districtwide mental health closures reported by Burbio, a firm that tracks school schedules. Officials say the closures are tied in some cases to staffing shortages but also are aimed at supporting mental health and preventing burnout among students and staff.
I forskningsprojektet "Puls för lärande och hälsa" har elever i region Jönköping deltagit i pulshöjande fysisk aktivitet - 30 minuter, tre dagar i veckan - utöver skolämnet idrott och hälsa. Många elever upplevde att de fick lättare att koncentrera sig i skolan, att den fysiska aktviteten ökade elevernas motivation att vara med på lektionerna, och…
Arbetet med pulsträning för ökad inlärning på Vammarskolan i Valdemarsvik har fått stor nationell uppmärksamhet genom åren. Nu har det gått tio år sedan pulspassen infördes för eleverna, och vi återvänder för att höra hur projektet har utvecklat sig på skolan.
A network of high-performing school leaders have been reflecting on successful practices in their schools since the start of the pandemic. This article shares their top five recommendations for learning through COVID-19.
En forskargrupp vid Lunds universitet har undersökt hur Covid-19-situationen har påverkat introduktionen till förskolan. Studien visade att vanliga omorganisationer för att utöva social distansering har haft konsekvenser för relationen till föräldrar, men också på barnens förmåga att lita på förskolepersonal. (pdf)
Principal Zachary Robbins’ solution to COVID-era school staffing shortages might sound obvious, but for K-12 leaders it’s been easier said than done since the pandemic began. “You have to make sure you attend to the human side of teaching and learning, and the human side of human resources,” says Robbins.
Landsdækkende undersøgelse fra Syddansk Universitet viser bekymrende tendens med faldende fysisk aktivitet og stigende kropsvægt blandt børn og unge under corona-nedlukningen.
När Covid-19 slog till valde man i många länder att stänga ner skolor. Det innebar utmaningar för elever, lärare och vårdnadshavare – men, med facit i hand, också möjligheter. Nina Bergdahl och Melissa Bond reder ut i The Conversation.
This work has given us the opportunity to review an area of evidence in depth and explore an issue fully from a number of angles. Our intention is that the review is a resource for those with interest and need in learning more about how online and distance learning occurred during the COVID-19 pandemic, providing…