Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Grundskola 1-6"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 7 av 57

Forte vill se forskningssatsningar som möter viktiga samhällsutmaningar

2023-11-02
Satsningar på kunskap som främjar ett jämlikt och socialt hållbart samhälle, det är utgångspunkten i Fortes förslag till regeringens forsknings- och innovationspolitik. Bland annat vill forskningsrådet se en långsiktig satsning på forskning om barn och ungas uppväxtvillkor.

Torbjörn Hanö & Åsa Hirsh: Det finns inga ursäkter att behandla elever som icke fullvärdiga människor

2023-10-31
Det faktum att vi i svensk skola utgår från en syn på barn med fullvärdiga mänskliga och demokratiska rättigheter är något vi bör vara oerhört stolta över och värna med alla medel vi har, skriver Torbjörn Hanö, rektor, och Åsa Hirsh, lärare och forskare, med anledning av No Excuses-rapporten.

Using board games to teach math to young children

2023-10-10
Recent research highlights that playing board games can significantly improve number recognition, counting, basic operations and number comprehension in students as young as 3, writes Nell McAnelly, a veteran math teacher. In this article, McAnelly writes about the use of games in the math classroom and argues that board games provide a way for students…

From autonomous actors to collaborative professionals: perceptions of co-teaching in a Finnish school community

2023-10-02
This study examined the factors shaping co-teaching within a Finnish primary school's community. The qualitative study was conducted by teacher and principal interviews and teacher surveys. Thematic content analysis revealed five factors establishing the co-teaching practices: providing collegial support, team building, continuous professional development, the intrinsic value of co-teaching, and the structure of the work…

Examination of a multitiered RtI-model for identifying and supporting students at risk of reading difficulties in primary schools in Sweden

2023-10-02
Some Swedish schools do not identify and support students with reading difficulties efficiently enough during the first years at school. A longitudinal design was used to examine a multitiered RtI-model for identifying and supporting students at risk of reading difficulties in a Swedish school context. The results demonstrated that the RtI-model could be successfully applied.

Barnens universitet: ”Det är så viktigt att vi forskare når ut brett”

2023-09-12
AI-forskaren Martin Magnusson föreläste för över 500 sjätteklassare från 14 olika skolor som besökte 'Barnens universitet' på Örebro universitet. "Jag tror särskilt att det är viktigt att vi aktivt försöker nå ut brett till barn som inte kommer från en akademisk bakgrund och visar dem vad ett universitet är", säger han.
167857