Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Förskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 73 av 90

Forskning och utveckling kategorier

Ingrid Pramling Samuelsson och Ingegerd Tallberg Broman: Begränsa inte förskolan till kuddrummet

2019-02-19
Att begränsa förskolans innehåll till kuddrummet kanske bidrar till att barnen utvecklar sin motorik. Men om man vill att hela barnet ska utvecklas socialt, kognitivt och emotionellt, så krävs mer av den verksamhet som barnen möter under sin förskoletid, skriver Ingrid Pramling Samuelsson, professor, Göteborgs universitet och Ingegerd Tallberg Broman, professor, Malmö universitet.
Forskning och utveckling kategorier

Att arbeta med de minsta i förskolan

2019-02-07
Småbarn utvecklas mycket på kort tid och för att hänga med på den resan måste man vara närvarande och möta barnet där det är. "Arbetar man med små barn får man snabb feedback. De röstar med sina fötter", säger förskollärare Anna Wolkert på förskolan Skorstenen i Vällingby.
172737490