Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Förskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 23 av 90

“It is not that I didn’t already know these places, but I never thought of them like this.” Methodological approaches to community research in early childhood education in Denmark

2022-06-02
The aim of this article is to discuss how participatory methods might contribute to research concerning the development of inclusive, socially just and community-oriented pedagogical practices within the field of early childhood education.

Verktyg ger bättre lärmiljö för barn med autism

2022-05-23
Psykologen Hampus Bejnö vid Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet har i sin avhandling undersökt om det går att översätta och anpassa instrumentet APERS till svenska förhållanden, just för att förbättra lärmiljön i förskolan för barn med autism. (s.13)
Forskning och utveckling kategorier

Associations Between Social-Emotional and Language Development in Preschool Children. Results from a Study Testing the Rationale for an Intervention

2022-05-16
The aim of the present study was to investigate the associations between social-emotional and language development in a sample of 3–5-year-old children in community-based early childhood education and care (N = 90). The results showed that language development was linked to the children’s social-emotional development and theory of mind ability.

Avhandling om skolövergångar utsedd till Lärarpanelens favorit

2022-05-13
Barns övergångar från förskola till förskoleklass, eller från förskoleklass till årskurs ett är en komplex process som påverkar lärares arbete. Det konstaterar Therese Welén som forskat om lärares arbete med övergångar. Nu har hennes avhandling valts till favorit av Lärarpanelen.
122232490