Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Förskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 13 av 90

Finländska daghemsbarn får lyssna på högläsning oftare än sina nordiska grannar

2023-03-08
Nordiska daghemsbarn får ofta lyssna på sagor men kunde få fler möjligheter att experimentera med skriftspråket. Det visar en studie utförd av forskare vid bland annat Åbo Akademi bland nordiska lärare inom småbarnspedagogik som också tyder på att tidiga läs- och skrivaktiviteter oftast är oplanerade och att sättet lärarna ordnar högläsning på skiljer sig mellan…
Forskning och utveckling kategorier

Shifting landscapes in early childhood education

2023-03-01
Change is prominent across the shifting landscapes of early childhood so young children experience it as a matter of course. However, change presents disequilibrium that young children may need time and support to accommodate. Young children also benefit if we ensure their experiences of change are balanced with the security afforded by continuity and routine.
Forskning och utveckling kategorier

Read-aloud and writing practices in Nordic preschools

2023-03-01
Preschool teachers’ read-aloud and writing practices were investigated using a questionnaire about how activities were planned and organized, and what their purpose was. The results indicate that early literacy practices were not planned systematically. Most of the preschool teachers (77%) reported having storybook read-alouds at least three times per week.
112131490