Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Förskola"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 100

Forskning och utveckling kategorier

Förskollärares resonemang om böckers funktioner i högläsning

27 mars
Hur förskollärare resonerar kring böckers olika funktioner vid högläsning analyseras. Dessa resonemang – baserade på inspelade fokusgruppsintervjuer – konceptualiseras teoretiskt utifrån ett sociokulturellt perspektiv som (re)mediering konstituerande boken som en särskild typ av artefakt. (pdf)

Self-regulated learning and technological integration competency: A multilevel latent profile analysis of preschool teachers

26 mars
Existing research has independently examined teachers' beliefs, emotions, and knowledge related to technology use, but few studies have explored how these components can be combined to form technological integration competency (TIC). Furthermore, the role of self-regulated learning (SRL) in predicting TIC remains underexplored. This study employed multilevel latent profile analysis (MLPA) to identify TIC profiles…

The psychometric properties of two math anxiety scales in a sample of Norwegian primary school children

25 mars
This study evaluated the psychometric properties of the Abbreviated Math Anxiety Scale (AMAS) and the Achievement Emotion Questionnaire – Math Anxiety (AEQ-MA) in a sample of Norwegian primary school students invited to participate during preschool. 
1 2 100