Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Föräldrar"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 2 av 15

Speciallärares och specialpedagogers relationskompetens i arbete med elevers kamratrelationer och med relationer till elevernas föräldrar

8 maj
The purpose of this article is to discuss how special educators – “speciallärare” (SL) and “specialpedagoger” (SP) – perceive relational competence working with their students’ peer relationships and with the students’ parents. (pdf)

Parental support of emergent literacy in the final preschool year in Austria during COVID-19-induced lockdowns

24 april
With reference to Austria, the study aims to gain insights into parents’ self-reported perspectives on their implementation of behaviours to support emergent literacy skills and their justifications for their support or non-support during COVID-19-induced lockdowns through nine semi-structured interviews.

Arbetsintegrerat lärande genom lärandesamtal med föräldrar: En grund för pedagogers utveckling i arbete

9 januari
I följande studie undersöks hur pedagoger beskriver sitt eget lärande och sin identitetsutveckling i ljuset av införandet av en ny typ av föräldrasamtal. Föräldrasamtalen som genomförts har skett på gruppnivå med föräldragrupper istället för de traditionella utvecklingssamtalen.
12315