Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Distansundervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 7 av 28

Forskning och utveckling kategorier

Digitala lektioner och möten fungerade över förväntan på Ekeskolan

2021-09-07
När coronapandemin blev ett faktum och Ekeskolan hade en ny verklighet att förhålla sig till började personalen fundera på hur de kan anpassa sin undervisning efter rådande restriktioner. Skolavslutningar, elevrådsmöten och viss undervisning har genomförts via Zoom, en digital videomötesplattform, med överraskande resultat. I vårt senaste voddavsnitt samtalar vi också om detta.

Bullying, Interrupted

2021-08-31
The COVID-19 pandemic closed schools and forced students into online education, causing widespread worry among parents and educators that an increase in cyberbullying would follow. But that increase never materialized, reports a new study. In fact, bullying and cyberbullying rates actually dropped during the pandemic.  
Forskning och utveckling kategorier

"Den virtuelle undervisning skal ikke erstatte, men udvide den fysiske undervisning"

2021-08-20
Fjernundervisningen på de gymnasiale uddannelser viste fordele og ulemper ved den virtuelle undervisning. Men de positive erfaringer risikerer at drukne i en polariseret diskussion af, om vi skal have mere eller mindre virtuel undervisning, skriver seniorkonsulent Anne Katrine Kamstrup.

A problem for math teachers: Solving the dilemma of learning lost to a year of Zoom

2021-06-02
Teachers say pandemic-related setbacks in mathematics will linger well into the coming school year, especially for students who suffered the most during shutdowns. Unable to peer over their students’ shoulders and correct their work, math teachers lost the ability to offer on-the-spot tutorials.
167828