Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Distansundervisning"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 16 av 28

Fjärrundervisning kan bli kvar även efter corona – men inte i helklass

2020-11-10
En ny Örebrostudie har undersökt hur skolor lyckats med undervisningen på distans under våren – mellan mars och maj. Den visar att elever främst har fått jobba på egen hand och att det varit mindre diskussioner och interaktivitet. Samtidigt planerar många skolor att behålla fjärrundervisning, inte för hela klasser, men för vissa elever.

Skolans fjärrundervisning under Coronapandemin 2020: utmaningar, resultat och framtidsutsikter

2020-11-06
Det viktigaste syftet med enkäten är att undersöka vilken roll distansarbete/fjärrundervisning kommer att spela i skolan inom den närmaste framtiden och vilka utvecklingsbehov det medför. Den baseras på strukturerade telefonintervjuer med 301 rektorer i grund- och gymnasieskolan. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Fjärrundervisning kan bli kvar även efter corona – men inte i helklass

2020-11-04
En ny Örebrostudie har undersökt hur skolor lyckats med undervisningen på distans under våren – mellan mars och maj. Den visar att elever främst har fått jobba på egen hand och att det varit mindre diskussioner och interaktivitet. Samtidigt planerar många skolor att behålla fjärrundervisning, inte för hela klasser, men för vissa elever.

Skolans fjärrundervisning under Coronapandemin 2020 – utmaningar, resultat och framtidsutsikter

2020-11-04
Vi undersöker hur väl de svenska skolorna lyckades sköta undervisningen helt eller delvis på distans under ”pandemikrisen” under vårterminen 2020, alltså perioden mars-maj. Data samlades in via strukturerade telefonintervjuer till 301 rektorer i grund- och gymnasieskola under juni och augusti 2020. (pdf)
115161728