Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Bild"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 1 av 4

Forskning och utveckling kategorier

Semiotik som verktyg för bildanalys för bildlärare och bildlärarstudenter

10 januari
I artikeln tittar vi på en bilderbok och fokuserar på hur illustratören har byggt upp sina illustrationer genom olika visuella symboler och tecken. Genom att undersöka bilderna i boken ger vi exempel på hur bildlärare och bildlärarstudenter framgent kan hjälpa elever att utveckla mer analytiska färdigheter och kritiskt tänkande i sin bildundervisning.
Forskning och utveckling kategorier

When constellations align: What early childhood pre-service teachers need from online learning to become confident and competent teachers of the arts

2024-03-14
Pre-service teachers need to experience authentic arts activities to confidently impart the quality arts engagement that young learners deserve. Most importantly, these experiences should contribute to shaping emerging teacher identities.
Forskning och utveckling kategorier

Barn som busfrön eller kreativa aktörer?

2023-01-23
I artikeln kommer ett enskilt, överraskande trassligt, fokusgruppssamtal med fyra elever att omtolkas med utgångspunkt i Charles Sanders Peirce’s begrepp abduktion. Materialet är hämtat ur ett treårigt forskningsprojekt kring elevers erfarenheter av konstnärlig undervisning som bedrevs av professionella konstnärer.
1 2 4