Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Arbetsmiljö"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 25 av 44

Forskning och utveckling kategorier

Teachers’ understandings of emerging conflicts

2020-02-04
Scholars in the field of conflict resolution in schools theoretically argued that minor distractions and disturbances are conflicts. In the present study, we refer to them as emerging conflicts. The study has been carried out within the phenomenographic research tradition and used semi-structured interviews. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base

2020-02-04
The aims of the study were to map and identify the foundation of relevant knowledge production in the field of approaches to address conflicts in schools and provide an empirical overview of its interdisciplinary roots, influential authors, intellectual boundaries, complexity, core theories, key methodologies, and disputed aspects. (pdf)

Ny forskning: Lærere skal have opbakning fra ledelsen til at forebygge trusler og vold fra eleverne

2020-02-04
Det kræver tydelig ledelse, hvis en arbejdsplads skal nedbringe volds- og trusselsniveauet, viser ny forskning, som også inddrager specialskoler. Ledelsen skal sørge for, at medarbejderne både har en fælles forståelse af problemet, og af hvordan de skal håndtere det.
Forskning och utveckling kategorier

Rosengårdsskolan främjar likabehandling med certifiering och visualisering

2020-01-23
Hur går man ifrån en likabehandlingsplan som bara är en bunte papper till att arbeta aktivt med likabehandling med högt elevdeltagande? Rosengårdsskolan svar är certifiering och visualisering. "Eleverna ska veta vad vi pratar om. Vi måste hela tiden ställa frågan “Vad kan vi göra bättre?” för att få resultat", säger Ammy Mody, kurator på Rosengårdsskolan…
124252644