Hoppa till sidinnehåll

Forskning- och utvecklingsartiklar inom kategori "Arbetsmiljö"

Här hittar du fler utvecklingsnyheter.

Visar sida 2 av 45

Classroom social networks, students' peer-related social experiences and sense of belonging: The specific case of students with SEN

9 september
One main argument for inclusion refers to the social benefits that students with SEN might have from being in contact with typically developing classmates. Students' sense of belonging to the classroom is also a relevant dimension of inclusion, given its importance for positive emotional and social development and academic motivation.

Könsuppdelning på skolor riskerar öka mobbning

13 maj
När barn delar upp sig i grupperingar med pojkar och flickor för sig ökar problemen med grovt språk och mobbning, visar en ny studie. "Klimatet blev sämre bland både pojkar och flickor. En förklaring är att machokulturen förstärks", säger Silvia Edling, professor i didaktik vid Högskolan i Gävle.
Forskning och utveckling kategorier

Relations between linguistic diversity, classroom social climate, and reading comprehension in Norwegian elementary classrooms

24 april
Linguistic diversity creates both opportunities and challenges for peer relations in today’s classrooms. However, how class linguistic diversity relates to peer relations as a dimension of classroom social climate and its relation to academic achievement is unclear.
12345