Didaktik in preschool: Critical-democratic and play-oriented
The paper presents a review process of Didaktik and curriculum theories, one that suggests that a German Bildung Didaktik approach seems to be suitable ground for the development of a critical-democratic Didaktik in preschool. The paper examines fundamental dimensions in Bildung Didaktik as point of departure for the modelling of a Didaktik in preschool. Among other things, a circular situation-oriented and dynamic didactical model is constructed. In order to take the preschool tradition into consideration, different forms of play-based learning are stated. These form an outline of a critical-democratic play Didaktik, including the concept playworld.
Författare: Stig Broström
Didaktik in preschool: Critical-democratic and play-oriented
Stockholm
Fritidshem
Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning
Matematikångest
Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec