Hoppa till sidinnehåll

Dialogical inquiry in practice teaching

Publicerad:2009-09-08
Uppdaterad:2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent:Ebba Reinolf
This article refers to a project in which the preconditions for a subject-oriented?1, reflective approach towards mathematics and mathematics education in the context of practice teaching were investigated. Student teachers, their tutors and teacher educators participated in the investigation. The article elaborates on their participation as ”co-researchers” in developing the methodological approach and analyses. In addition, the article explores how the analyses provide insight into the didactical conditions for including a subject-oriented approach in practice teaching. More specifically, it was found that practice teaching communication bears the imprint of an evaluative approach that restrains the development of a subject-oriented reflective approach. The conflicting processes characterising these approaches are highlighted. Författare: Marit Johnsen-Høines Dialogical inquiry in practice teachingNOMAD Volume 14, No 1, March 2009
Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Svenska för högstadiet och gymnasiet

Ta del av föreläsningar om aktuell forskning och praktiska exempel som fördjupar din ämneskompetens som svensklärare. Delta på plats i Stockholm 29–30 januari eller på webbkonferensen 5 februari–5 mars. Missa inte att boka din plats till bästa pris idag!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
29–30 jan 2026
Digital temaföreläsning

Perspektiv på samernas historia

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning som ger inblick i samisk historia. Passet är öppet 11 maj–15 juni. Det riktar sig främst till lärare i historia och samhällskunskap från åk 7 till vux. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta Skolporten för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Åk 7–Vux
11 maj – 15 jun 2026