Hoppa till sidinnehåll

Dialogical inquiry in practice teaching

Publicerad: 2009-09-08
Uppdaterad: 2023-09-03
Ebba Reinolf
Skribent: Ebba Reinolf

This article refers to a project in which the preconditions for a subject-oriented?1, reflective approach towards mathematics and mathematics education in the context of practice teaching were investigated. Student teachers, their tutors and teacher educators participated in the investigation. The article elaborates on their participation as ”co-researchers” in developing the methodological approach and analyses. In addition, the article explores how the analyses provide insight into the didactical conditions for including a subject-oriented approach in practice teaching. More specifically, it was found that practice teaching communication bears the imprint of an evaluative approach that restrains the development of a subject-oriented reflective approach. The conflicting processes characterising these approaches are highlighted.

Författare: Marit Johnsen-Høines

Dialogical inquiry in practice teaching

NOMAD Volume 14, No 1, March 2009

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Juridik

Välkommen till Skolportens konferens för dig som undervisar i juridik! Ta del av aktuell forskning och få praktiska verktyg för att utvecklas i din yrkesroll. Delta på plats 29 april eller via webben 6–27 maj.
Läs mer och boka
Gy–Vux
29 apr
Digital temaföreläsning

Fysisk aktivitet och motorik i förskolan

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om fysisk aktivitet och motorik i förskolan. Från och med juli 2025 kommer skrivelserna om fysisk aktivitet och rörelse i förskolans läroplan att stärkas. Ta del av en föreläsning som presenterar forskningen bakom beslutet, och utveckla din förståelse för fysisk aktivitet, rörelse och motorisk träning i förskolan. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
12 maj – 16 jun