Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Design Sprint Workshops – Exploring a Data-Based Method in Mathematics Education

Publicerad: 2023-05-23
Uppdaterad: 2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent: Susanne Sawander

This paper investigates how to reduce the theory-practice gap by making research the object of discussion for researchers and practitioners. The study is situated in the wicked problem of using digital technology in mathematics education. To investigate this problem a workshop of the format data-sprint is conducted, investigating the challenges and potentials related to facilitating workshops interpreting visualizations of research literature to support teacher dialogue of digital technology in mathematics education. Two potentials and two challenges are identified in the analysis.

Författare: Jonas Dreyøe Herfort, Email Jonas Dreyøe Herfort och Andreas Lindenskov Tamborg

Design Sprint Workshops – Exploring a Data-Based Method in Mathematics Education

Designs for Learning, Volume 15, Issue 1

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Yrkesutbildning för vuxna

Undervisar du vuxna på ett yrkesprogram? Varmt välkommen till Skolportens konferens som ger dig den senaste forskningen inom området, praktiska verktyg för undervisningen och möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Välj om du vill delta på plats i Stockholm 14 maj eller digitalt på webbkonferensen mellan 21 maj-11 juni.
Läs mer och boka
Vux
14 maj
Digital temaföreläsning

När leken inte fungerar

Välkommen till Skolportens digitala temaföreläsning om när leken inte fungerar i förskolan. Hur stöttar vi bäst när leken avbryts, kraschar eller går i stå? Vi erbjuder rabatter för grupper. Är ni en grupp som vill delta? Kontakta oss för specialerbjudande!
Läs mer och boka
Fsk
19 maj – 23 jun
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev