Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Cross-professional collaboration to improve inclusive education

Publicerad:2023-03-01
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The Norwegian Educational Psychological Service (EPS) is a significant partner to guide and support the development of fruitful learning environments and inclusive education (IE) in kindergartens and schools. To do so, collaboration with principals and classroom teachers is crucial. The question addressed in this article is which properties of inclusive education are emphasized in collaborative projects aiming to improve the quality of education for pupils at risk and with special educational needs. Sixty-five EPS advisors’ reports from an in-service program are used to identify to what extent and how a set of signature characteristics of IE were called attention to. The analysis shows that the reports mainly focus on placement, while qualities such as involvement and outcome are given less attention. The study accentuates the need for a thorough understanding of the ideals of IE to improve the quality of education for children at risk and children with special educational needs.

Författare: Rolf B. Fasting och Nils Breilid

Cross-professional collaboration to improve inclusive education

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev