Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Cross-professional collaboration to improve inclusive education

Publicerad:2023-03-01
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

The Norwegian Educational Psychological Service (EPS) is a significant partner to guide and support the development of fruitful learning environments and inclusive education (IE) in kindergartens and schools. To do so, collaboration with principals and classroom teachers is crucial. The question addressed in this article is which properties of inclusive education are emphasized in collaborative projects aiming to improve the quality of education for pupils at risk and with special educational needs. Sixty-five EPS advisors’ reports from an in-service program are used to identify to what extent and how a set of signature characteristics of IE were called attention to. The analysis shows that the reports mainly focus on placement, while qualities such as involvement and outcome are given less attention. The study accentuates the need for a thorough understanding of the ideals of IE to improve the quality of education for children at risk and children with special educational needs.

Författare: Rolf B. Fasting och Nils Breilid

Cross-professional collaboration to improve inclusive education

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev