Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Connecting Extramural English with ELT: Teacher Reports from Austria, Finland, France, and Sweden

Publicerad:2022-10-24
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Today, we globally observe a sharp increase in learners’ engagement in extramural (out-of-class) English (EE; Sundqvist 2009). This undoubtedly affords new opportunities for, but also challenges to, English language teaching (ELT) and learning. To our knowledge, this study is the first to explore this topic from a cross-national perspective. Upper secondary English teachers (N =534) from Austria, France (‘dubbing countries’), Finland, and Sweden (‘subtitling countries’) answered a web-based survey on their students’ EE practices and the estimated impact on teaching and learning. Results showed that overall EE use appears lower in the dubbing countries, especially France (p < 0.001). The teachers’ estimated effect of EE on different areas of learning overall was also the weakest in France (p ≤ .01). Further, teachers in subtitling countries agreed more strongly with statements about adapting instruction to what is (not) learned extramurally (p < 0.001). As EE use is growing, individual learner needs within a class, such as emerging gaps in learner motivation and/or language knowledge and skills, will increasingly have to be catered to in ELT.

Författare: Alexandra Schurz och Pia Sundqvist

Connecting Extramural English with ELT: Teacher Reports from Austria, Finland, France, and Sweden

Applied Linguistics, Oxford University press

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Skolbibliotek

Välkommen till Skolportens konferens för dig som leder eller arbetar i Skolbibliotek! Delta på plats i Stockholm eller digitalt via webbkonferensen. Ta del av den senaste forskningen och utvecklas i din yrkesroll. Missa inte att boka till bästa pris redan idag!
Läs mer och boka
Åk F–Vux
6–7 maj 2025
Digital temaföreläsning

Folk- och världsmusik

Skolportens digitala föreläsning för dig som är musiklärare i grundskolan! Titta när det passar dig mellan 10 februari och 17 mars. Förutom handfasta förslag på hur du kan undervisa om folk- och världsmusik får du med dig diskussionsfrågor inför samarbetet med kollegor, samt mängder av material att använda direkt i undervisningen.
Läs mer och boka
Åk 4–9
10 feb – 17 mar 2025
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev