Hoppa till sidinnehåll
Vetenskaplig tidskrift

Connecting Extramural English with ELT: Teacher Reports from Austria, Finland, France, and Sweden

Publicerad:2022-10-24
Uppdaterad:2023-09-03
Susanne Sawander
Skribent:Susanne Sawander

Today, we globally observe a sharp increase in learners’ engagement in extramural (out-of-class) English (EE; Sundqvist 2009). This undoubtedly affords new opportunities for, but also challenges to, English language teaching (ELT) and learning. To our knowledge, this study is the first to explore this topic from a cross-national perspective. Upper secondary English teachers (N =534) from Austria, France (‘dubbing countries’), Finland, and Sweden (‘subtitling countries’) answered a web-based survey on their students’ EE practices and the estimated impact on teaching and learning. Results showed that overall EE use appears lower in the dubbing countries, especially France (p < 0.001). The teachers’ estimated effect of EE on different areas of learning overall was also the weakest in France (p ≤ .01). Further, teachers in subtitling countries agreed more strongly with statements about adapting instruction to what is (not) learned extramurally (p < 0.001). As EE use is growing, individual learner needs within a class, such as emerging gaps in learner motivation and/or language knowledge and skills, will increasingly have to be catered to in ELT.

Författare: Alexandra Schurz och Pia Sundqvist

Connecting Extramural English with ELT: Teacher Reports from Austria, Finland, France, and Sweden

Applied Linguistics, Oxford University press

Forskningsbevakningen presenteras i samarbete med

forskningsinstitutet Ifous

Läs mer
Stockholm

Fritidshem

Skolportens konferens för dig som arbetar i fritidshem! Ta del av föreläsningar om bland annat tillgängliga lärmiljöer och hur man kan arbeta förebyggande mot våld och kränkningar! Delta på plats i Stockholm 4 februari eller digitalt via webbkonferensen 11 februari–4 mars. Läs mer och boka via skolporten.se!
Läs mer och boka
Åk F–6
4 feb 2025
Digital temaföreläsning

Matematikångest

Skolportens digitala temaföreläsning för dig som vill lära dig mer om matematiksvårigheter ur ett kognitionspsykologiskt perspektiv. Vad är matematikångest, och hur bemöter vi det på bästa sätt? Föreläsningen finns tillgänglig mellan 28 oktober och 2 december 2024.
Läs mer och boka
Åk 4–Vux
11 nov – 16 dec
Dela via: 

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll

Senaste magasinen

Läs mer

Nyhetsbrev